pangkor island - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu pangkor island - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu

pangkor island

Blijf op de hoogte en volg Michael en Jacoline

13 September 2014 | Maleisië, Pangkor

Donderdag kwamen ze onze huurauto afleveren in KL, helaas wel 1, 5 uur later dan de afspraak was. Na alle papierwerk konden we ons de weg op begeven.. spannend hoor in de grote stad en dan ook nog links rijden..
Na wat opstartproblemen bij de tolpoortjes en wat overige sress over de slechte wegen en wegmanieren is het gelukkig allemaal goed gegaan. Tomtom en Michael brachten ons netjes en veilig naar de haven.
Na een boottochtje van 40 min. En een taxirit van ong. 15 min kwamen we aan bij nipah guesthouse. Wat een vriendelijke ontvangst, een oase van rust en een superschoon schattig huisje!
We hadden wat plannen voor het eiland, maar we hebben uiteindelijk bijna alleen maar genoten van de rust bij het zwembad. We zijn helemaal aan het bijkomen, heerlijk!!

Er zijn hier allerlei beesten op het eiland; aapjes, hornbills (gevoerd), kleine salamanders (maar ook 1 heele grote gezien), reuze sprinkhaan, reuze vliegen, krabben, hanen en dan nog de krekels en kikkers alleen maar gehoord..
Kortom, leuke en minder leuke beesten haha. Het is wel genieten als je in een stille omgeving ligt en al die geluiden hoort!

Oja, de muggen.. hoe kan ik die nou vergeten.. jacoline had in KL de laatste avond wel 28 muggenbulten op haar benen en verder nog een stuk of 5 op armen. Michael had er maar 3, dus die had meer geluk..
Hier zijn minder muggen, of we weten ze beter te bestrijden, want er zijn er zo goed als geen meer bijgekomen op dit eiland!!!

Morgen gaan we weer op stap. Op naar de cameron highlands!!

• 13 September 2014 - 17:11

Roel:

Leuk huisje. Net een kabouterhuisje zoals je boven op het balkonnetje staat.
    Mieke gaat daar dus nooit heen met al die "enge beesten"
    Joepie wil ook zo'n snavel zegt ie.

• 13 September 2014 - 17:22

Mieke:

Leuk verslagje, hoe is het weer daar?
    En het eten, is dat een beetje te doen?
    Lekker al die muggenbulten, ze moeten jou wel altijd hebben hé?
    Lekker hoor dat jullie bij het zwembad hebben uitgerust, ontspannen moet ook gebeuren.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag, kusjes

• 14 September 2014 - 01:32

Jacoline:

Hahaha joepie komt niet meer de lucht in met zo'n snavel..

Het weer is goed geweest. Zonnig en iets bewolkt. Eergister nacht een flinke bui van 2 uur en nu regent het al 3, 5 uur in de nacht... hopelijk straks iets beter als we weggaan..
    Weersvoorspelling voor de CH zijn uitstekend!

Het eten vinden we 'mwah'. Er is veel vis. Verder veel kip, maar de kip is erg vet... dus we eten vooral rijst en groente ;)

• 14 September 2014 - 21:26

Mieke:

Jammer van het eten, maar dan kan je je aardappels,groente en vlees weer waarderen als je thuis komt.
    Zet het voor jullie klaar!
    Groetjes van Ukkie, Pinky en natuurlijk Joepie!
    Joepie en ik kunnen het goed vinden samen,hij heeft hele verhalen te vertellen.
    Kus