Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Michael en Jacoline

10 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is hier inmiddels woensdag avond 10 september;
de laatste avond in Kuala Lumpur.

Maandag de 8e zijn we aangekomen in Kuala Lumpur na een lange, maar goede reis. Met de taxi zijn we vanaf het vliegveld voor de deur van het hotel afgezet voor nog geen €20,-
We zijn nog heel even een stukje gaan lopen, maar vanwege de enorme jetlag toch lekker op tijd ons bed in gedoken.
Dinsdag zijn we naar de Batu Caves geweest. Dit is een grote Chinese tempel die op/in een berg ligt. Om bij de tempel te komen moet je 272 treden beklimmen, wat best pittig was met de warmte erbij.
Onderweg kom je wel aapjes tegen, wat de tocht een stuk leuker maakt.
De tempel vonden wij van beneden een stuk interessanter dan het van binnen was. Wat echter wel erg leuk was was de 'Dark Cave'. Hier kregen we een rondleiding echt in de grotten waar ook nog vleermuizen, spinnen, rare 1000-poten etc. leven. Erg indrukwekkend, maar het zorgde ook voor de nodige kriebels..
's Avonds zijn we de Twin Towers op geweest. Eerst de loopbrug tussen de 2 torens en toen helemaal omhoog. Een erg mooi gezicht, Kuala Lumpur by night.
Vandaag zijn we de Menara Kuala Lumpur op geweest. Dit is ook een hele hoge toren, die ook nog eens op een berg ligt. Ook dit gaf weer een mooi uitzicht over de stad. Er ligt bij deze toren nog een oud stukje regenwoud, waar we op eigen gelegenheid even doorheen gelopen zijn. We hebben 2 eekhoorns en weer wat aapjes gezien (en ander ongedierte, vooral mieren haha).
's Middags zijn we bij het Bird Park geweest. Dit is een soort grote kooi waar allerlei vogels leven. Je loopt tussen de pauwen, fazanten, kippen, duiven, halsbandparkieten, flamingo's etc... De echt grote en gevaarlijke dieren zitten wel gewoon in een hok!
Hierna zijn we bij het hotel nog even het zwembad in gedoken, heerlijk!
Vanavond zijn we door het winkelcentrum gelopen bij de Twin Towers en zagen we dat er een lichtshow met fonteinen bezig was. ERG MOOI!!
Nu zijn we alweer bijna helemaal ingepakt, zodat we morgenvroeg de auto in ontvangst kunnen nemen en naar het eerste eiland kunnen vertrekken.
We hebben er zin in!

• 10 September 2014 - 17:09

Mieke:

Wat een mooie foto's, het ziet er allemaal mooi uit.
    Vond je het eng in de grotten met al die beessies?
    Geniet er maar lekker van!

• 10 September 2014 - 17:31

Roel:

Geweldig zo'n reis naar Maleisië. We zijn toch wel jaloers hoor.
    Boven op die twin towers voel ik m'n maag al als ik naar de foto's kijk. Mij te hoog hoor.

Nipah Guesthouse moet het helemaal zijn als je de commentaren leest.
    Veel plezier op jullie tropische eiland en lekker even uitrusten van Kuala Lumpur.

• 10 September 2014 - 22:43

Mieke:

Toevallig vanavond een uitzending van Love is in the air,in Maleisie.
    Geweldig om te zien!
    Veel plezier op het eiland!