Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Michael en Jacoline

15 September 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Na een rit die volgens onze TomTom 2 uurtje zou duren, kwamen na bijna 5 uur autorijden aan bij ons hotel in de Cameron Highlands.
Heel Maleisië schijnt deze week vakantie te hebben en het laatste stuk in de bergen was 1 grote file.
De rit bergop was best spannend. De weg heeft niet echt een afgrond, je zit vaak tussen 2 'muren van de berg' in.. Maar het is een hele lange 1-baans weg, waar mensen als gekken inhalen, of er nou een bocht aankomt of niet. Ook hadden we een flinke bui te pakken onderweg.
Het verbaasde ons dan ook niet dat we halverwege een auto ondersteboven in de greppel zagen liggen. Hopelijk doet dat de mensen weer beseffen dat ze het iets rustiger aan moeten doen. Wij rijden in elk geval op ons gemak en laten de rest maar passeren!

Op de dag van aankomst (inmiddels 15.30 uur) was het te laat om een echte 'trekking' tocht te doen, want het wordt dan al te snel donker. Daarom zijn we een stuk gaan lopen buiten en kwamen als eerste uit bij 1 van de vele aardbeien plantages. Hier hebben we een heerlijk bakje aardbeien met suiker en slagroom (en chocoladesaus voor Michael) gekocht, jummie! Daarna nog een hele ronde om de golfbaan gelopen en na een ruime 1,5 uur waren we weer terug. Hierna hebben we chique gegeten en er HEERLIJK van genoten! :)

Voor vandaag hadden we een echte toeristische excursie geboekt.
We zijn naar de theevelden, de theefabriek, een vlindertuin, een uitkijktoren en de mossy forest geweest. Het uitzicht over de theevelden was erg mooi! Het stukje bij de mossy forest was ook erg leuk en ook vanaf daar mooi uitzicht over de stad.
Na de tour zijn we zelf op stap gegaan en hebben we de uitgestippelde wandeltocht uit ons Maleisie boek gedaan. Deze wandeltocht bleek iets zwaarder dan we dachten, want het was ook 1 grote klim en klauter partij door de jungle. Sommige stukken moest Michael Jacoline echt omhoog trekken of naar beneden tillen omdat de afstand te groot was.
Na ongeveer 2 uur klimmen en klauteren (fitness) kwamen we bij het eindpunt van de tocht en moesten we nog een half uur naar het hotel lopen.
Het was een erg leuke, maar vermoeiende dag!

Morgen gaan we vroeg rijden richting de Taman Negara (de echte jungle). We zijn benieuwd wat ons daar te wachten staat!

• 15 September 2014 - 15:41

Mieke:

Zo, dat ziet er erg goed uit zeg die aardbeien.
    Leuk zo'n klauterpartij, had jullie wel willen zien gaan.
    Succes morgen in de jungle, ben benieuwd!
    kus

• 15 September 2014 - 23:14

Roel:

Wel goed hoor een beetje fitness na al die aardbeien, slagroom en chocola.
    Morgen de echte klimtocht??

• 21 September 2014 - 21:42

Wieke:

Dat ziet er goed uit lieverds op de foto's! X