Taman Negara - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Michael en Jacoline Man - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Blijf op de hoogte en volg Michael en Jacoline

24 September 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Vanwege de lange reis die we voor de boeg hadden, zijn we al op tijd gaan rijden vanuit de Cameron Highlands. Gelukkig was het bergaf een stuk rustiger en waren we vaak de enige op een lang stuk weg. Het was dit keer een andere weg dan de weg die we naar boven waren gereden en deze had veel minder bochten, dus we konden lekker doorrijden.
De gehele reis liep voorspoedig, tot aan het laatste stukje (een weg van ruim 60 km), waar ongeveer de helft van de weg open lag om opnieuw geasfalteerd te worden. Hier hebben we erg lang over gedaan, want we konden maar met ongeveer 30 km over deze freesvakken rijden, omdat het ook vol lag met kiezelsteentjes.
Gelukkig zijn we wel goed aangekomen in het haventje van Kuala Tahan en konden we met de longboat de rivier oversteken naar ons hotel.
We hadden een houten hutje midden in de jungle, erg leuk!
De eerste dag zelf een stukje gelopen in de jungle. Erg is een goed pad aangelegd, dus je hoeft dit keer niet tussen de bomen en over de boomwortels heen. We hebben de eerste wandeling alleen aapjes en eekhoorns gezien, maar het was heel leuk om gewoon even stil te staan en te luisteren naar alle geluiden uit de jungle.
's Avonds hebben we een nightsafari gedaan met een gids erbij. Toen hebben we een heleboel enge beesten gezien, o.a. wandelende takken, krekels, sprinkhanen, HELE grote spinnen, kevers, hagedissen etc. BAH!!

De volgende dag hebben we weer een jungle trekking gedaan. Deze keer zijn we helemaal de berg op geweest met de gids, wat voor een mooi uitzicht zorgde. Ook hebben we de Canopy Walk gedaan, dan loop je over een enorme hangbrug, ter hoogte van de boomtoppen.
Tijdens deze excursie hebben we ook weer veel beesten gezien, maar gelukkig iets minder eng. Het leukst om te zien was een kleine slang.

's Middags zijn we met een longboat over de rivier gevaren. Na ongeveer 40 minuten konden we uitstappen en kwamen na een kleine jungle walk uit bij een klein strandje. Het was hier erg mooi, met water dat vanuit de bergen kwam.

Elke avond hebben we gegeten bij een van de drijvende restaurants aan de overkant van de rivier. Dit was redelijk goedkoop en lekker eten!

Na een drukke 1,5 dag in de jungle, zijn we 's ochtends om 7.30 uur weer op pad gegaan richting ons laatste bestemming; de Perhentians!